Akuten!

Datum:2011-07-05 Klockan:13:25:40

Har ett "sjukhusarmband" på mig, ska nog klippa bort det. För särskilt snyggt är det ju inte!


Sådär ja, nu har jag både sovit några timmar och käkat lite.
Jag har två gallstenar i gallan och har haft det sen början av året. Läkarna sa att det bara var en infektion i min magsäck som skulle gå över efter en, två veckor. Men verken gick inte bort, jag hade fortfarande ont till och från varje dag i flera veckor efter besöket. Mamma träffade någon kompis till henne som sa att det kan vara gallsten, så vi läste om det på internet och symtomen stämde. Vi åkte till läkaren igen och ville ha en ultraljud undersökning eftersom vi tror att jag har gallsten. Läkaren kunde inte skicka mig dit direkt utan jag var tvungen att ta blodprover på vårdcentralen först och vänta på provsvaren. Proverna var bra.
Efter några veckor fick jag tid i Alingsås för ultraljud, då såg dom att jag har två gallstenar. Har fått tid hos en kirug i slutet av augusi. Men igår fick jag jätte ont i magen på förmiddagen, det blev bara värre och värre. Annars brukar anfallen gå över efter ett tag. På kvällen funderade vi att åka in till akuten, men vi bestämde oss för att sova några timmar och om det inte går över så får vi åka in. Vid tre väckte jag mamma så då bar det av mot NÄL. Jag fick träffa två sköterskor som tog blodprov i min arm (som är både blå och svullen nu). Dom tryckte på magen och då gjorde det ont på vissa ställen. Jag och mamma fick sitta i ett litet rum och vänta på en kirurg, jag kände att jag blev bättre undertiden vi väntade, när vi hade väntat i två timmar då kom kirurgen äntligen. Hon kände på magen och då gjorde det ju inte ont längre. Eftersom anfallet gick över. Hon tyckte att vi skulle åka hem och vänta på tiden hos kirurgen i Alingsås den 30 augusti. Jag hoppades på att dom skulle operera eftersom jag har ont till och från varenda dag. Ja, det går inte ens en dag utan att jag har haft ont, jaja nu är det bara att vänta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback