Stallet!

Datum:2011-06-15 Klockan:23:01:39







Min morgon började i stallet. Jag gjorde i ordning Jinni för ett pass i paddocken, det gick jätte bra. Jag borstade av henne, klippte manen (det behövdes verkligen), klippte hovskägget och klippte bort lite tussar som stack ut från öronen haha. Efter det släppte jag ut Jinni och Kiggan (ponnyn på översta bilden) i hagen, tog några foton. Gick tillbaka in till stallet för att putsa sadlar, träns, lädergrimmor och mina stövlar. Borstade även av schabrak som ska till tvätten. När jag var klar med det gick jag in och åt nybakade bullar som mamma hade bakat. Lite senare lagade jag mat till mig och mamma, gjorde även fruktsallad till efterrät det var mycket gott.
Nu har jag och min syrra tittat på filmen - The tourist, den rekomenderar jag!
Den bruna lilla ponnyn heter Kiggan som jag tidigare nämnde, hon är 29 år. Helt otroligt! Hon kan lika gärna vara tio år, hon är jätte pigg och fräsh. När jag var mindre tävlade jag både hoppning och dressyr med henne. Fast mest dressyr, tävlade i lag för Essunga Ryttar Förening även individuellt. Det var tider det.

Hoppas ni har haft en bra dag : )

Kommentarer
Postat av: Ida Ida

Oh vilken fin totto.. !! =)

Datum:2011-06-21 Tid:14:01:27
URL: http://festisandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback