Uppdatering!

Datum:2011-06-24 Klockan:12:23:32
Eftersom mitt internet inte har fungerat som det ska de senste dagarna får ni en uppdatering nu.
I tisdags var jag i Nossebro på Banhoppningsträning med min ponny. Det var första gången i år som vi var ute med henne. Det gick bättre än vad jag trodde. På framridningen for hon runt lite för att det var en häst som var rädd för det mesta så den blåste och lät och när en liten tjej på en söt ponny fattade galopp blev Jinni helt uppspelt haha men det var inget mot hur hon brukar vara så jag är jätte nöjd med henne. Det gick bra inne på banan med, vi hoppade två klasser.



Bilden är inte från banhoppningsträningen, det regnade så kameran fick stanna hemma.
Men näst nästa tisdag ska jag hoppa igen och om det är bra väder då är det på gräset.


I onsdags blev det en hel dag med min kära vän Amanda. Hon kom till mig på morgonen då jag fyllde på hennes fransar. Efter det åkte vi buss in till Alingsås, i bussen var det mycket konstigt folk haha. Bland annat en gubbe som satt och drack öl, det fula var att han tog munnen full med öl men han svalde inte på en gång utan han satt där med munnen full. När vi väl kommit in i Alingsås gick vi runt i affärer, det var verkligen rea i varenda affär. Vi shoppade smycken, kläder och Amanda köpte även ett par skor. Vi lunchade på Resturant China (tror den heter så), huur gott som helst. På kvällen tittade vi på två grymma filmer, käkade även pasta. Ja en helt underbar dag helt enkelt!



Mina fynd!






I torsdags, igår alltså. Min dag började på sjukhuset i Mölndal jag hade fått en tid för ögonoperaration, jag har inga tårkanaler (man ska ha fyra) så min ögon rinner hela tiden. Detta var mitt tredje sjukhusbesök. Har varit i Borås två gånger innan. Läkarna har försökt operera men de gav upp för de visste inte hur de skulle göra. Så jag skickades till Mölndal. Läkarna tittade på mina ögon och konstaterade att jag inga tårkanaler har, haha ja det var ju därför jag kom dit. Sen bedövade de ena ögat och stack ner en kanyl (det ser ut som en spruta) och "grävde" i tårkanalen. Som läkarna även gjorde i Borås men hon ville testa ändå. Men ja det gav inget resultat, så de fotograferade mina ögon. De ska höra av sig i augusti när hennes kollegor kommer tillbaka från semestern för hon ska diskutera med de hur de ska göra med mina ögon. Alltså blev det ett tredje onödigt sjukhusbesök. Jag kunde väl fått en tid före de gick på semster men nej.
På eftermiddagen åkte vi till min faster och firade midsommar en dag före med släktingar. Vi åt god mat och tårta, det blev även poker. Som alltid haha. Så här kommer det några bilder från gårdagen.













Hoppas ni får en bra Midsommar och tack för att ni läser min blogg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback